پایگاه خبری دو راه خبر

اولین و تنها پایگاه خبری رسمی شهر دوراهک

پایگاه خبری دو راه خبر

اولین و تنها پایگاه خبری رسمی شهر دوراهک

پایگاه خبری دو راه خبر

روز نوشت ، تحلیل و انتشار اخبار شهر دوراهک بدون نگاه حزبی ، جناحی ، قومی و قبیله ای؛
ما با کسی عقد اخوت نبسته ایم.

طبقه بندی موضوعی

بیش از 78 میلیارد ریال تسهیلات به صنایع دستی بوشهر رسید

مرضیه دراهکی | دوشنبه, ۱۱ مهر ۱۴۰۱، ۰۹:۴۴ ب.ظ

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال پرداخت ۱۳۱ فقره تسهیلات بانکی برای ۱۵۱ نفر اشتغال‌زایی به همراه داشته است.

بیش از 78 میلیارد ریال تسهیلات به صنایع دستی بوشهر رسید

به گزارش پایگاه خبری دو راه خبر ، لیلا رحیمی معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر صبح امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه در نیمه نخست امسال با پرداخت ۱۳۱ فقره تسهیلات بانکی به میزان ۷۸میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال صنایع دستی در این استان رونق گرفته و برای ۱۵۱ نفر اشتغال‌زایی به همراه داشته است، اظهار داشت: از این میزان، ۶۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در قالب تسهیلات مستقل به ۱۲۶ نفر پرداخت شد و به پنج پرونده نیز ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به عنوان تسهیلات پشتیبان پرداخت شده است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر افزود: این تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌شود و تاثیر بالایی در تجهیز  و توسعه کارگاه‌های خرد صنایع دستی در استان بوشهر داشته است.

وی با بیان اینکه این تسهیلات به افراد شاغل و فعال در عرصه صنایع دستی پرداخت می‌شود، ادامه داد: تسهیلات مستقل به یک نفر اختصاص می‌یابد و در مورد وام پیشتیبان مشارکت و اشتغال دست کم سه تا پنج نفر الزامی است.

این مقام مسئول بیان کرد: بیشترین شمار متقاضیات دریافت این تسهیلات را فعالان صنایع دستی بومی این استان مانند حصیربافی، گلیم بافی و صنایع دستی دریایی تشکیل می‌دهند.

رحیمی توضیح داد: در ۶ ماه نخست امسال ۸۷ پروانه تولید انفرادی صنایع دستی در استان بوشهر صادر شده است و دارندگان این مجوز امکان بهره‌مندی از خدمات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مانند شرکت در نمایشگاه‌هایی که در طول سال در استان و کشور برگزار می‌شود و استفاده از تسهیلات کم بهره بانکی را دارند.

لیلا رحیمی اعلام کرد: تولید کنندگان محصولات با کیفیت صنایع دستی در سامانه ثبت نام و فضای کارگاهی خود را معرفی می‌کنند، پس از بازدید و تایید فضا و تولیدات آنها از سوی کارشناسان، پروانه تولید انفرادی دریافت می‌کنند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اظهار کرد: در زمان حاضر ۳۰ نوع رشته صنایع دستی در استان بوشهر فعال است که از این شمار ۱۱ رشته خاص و بومی این استان است.

انتهای پیام/

  • ۰۱/۰۷/۱۱
  • مرضیه دراهکی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی