پایگاه خبری دو راه خبر

اولین و تنها پایگاه خبری رسمی شهر دوراهک

پایگاه خبری دو راه خبر

اولین و تنها پایگاه خبری رسمی شهر دوراهک

پایگاه خبری دو راه خبر

روز نوشت ، تحلیل و انتشار اخبار شهر دوراهک بدون نگاه حزبی ، جناحی ، قومی و قبیله ای؛
ما با کسی عقد اخوت نبسته ایم.

طبقه بندی موضوعی

در سال جاری بیش از ۱۴ هزار فرصت شغلی در بوشهر ایجاد شد

مرضیه دراهکی | يكشنبه, ۲۴ مهر ۱۴۰۱، ۰۹:۵۰ ب.ظ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون برای ۱۴ هزارو ۳۹۷ نفر در این استان شغل ایجاد شده است که این میزان ۶۶ درصد از تعهدات اصلی اشتغال استان به وزارتخانه های کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

در سال جاری بیش از ۱۴ هزار فرصت شغلی در بوشهر ایجاد شد

به گزارش پایگاه خبری دو راه خبر ، مصدق کشاورزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: تعهد اصلی اشتغال سال جاری استان بوشهر ۲۱ هزار و ۶۷۴ نفر  بود که استاندار بوشهر برنامه ریزی را برای ۳۰ هزار نفر درنظر گرفتند و تمامی این تعهد به تفکیک شهرستان و بخش های مختلف اقتصادی ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر افزود: در زمان حاضر نزدیک به ۱۲ هزار و ۲۵۰ نفر از متقاضیانی که  در سال ۱۴۰۱ در حوزه های مختلف نظیر کشاورزی، صنعت، معدن و خدمات شاغل شدند، در سامانه به ثبت رسیده است و نزدیک به ۲ هزار و ۱۴۷ نفر لیست آنها را دریافت شده و درحال بارگزاری است.

وی ادامه داد: حوزه های ایجاد شده شغل در مناطق نفت و گاز نیز درحال ثبت اطلاعات هستند که تا پایان ماه انجام می‌شود و با این روند  نزدیک به ۷۰ درصد اشتغال سالانه استان محقق خواهد شد.

این مقام مسئول بیان داشت: براساس تعهد اشتغالی که استانداران هر استان به  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت کشور در ابتدای امسال اعلام کردند بیش از ۳۰ هزار نفر شغل  برای استان بوشهر بعداز تعهد داده شده به وزارت کشور انجام شد.

کشاورزی اعلام کرد: با ابلاغ  به عمل آمده، شهرستان‌ها می دانند که در چه حوزه‌ای و چه زمینه ای اشتغال ایجاد کند و حمایت ها چگونه شکل بگیرد. در اعتبارات بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ ،  یک‌هزار و ۴۴۶ میلیاردتومان اعتبار با کارمزد درصد به طرح‌های استان  پرداخت می‌شود.

مصدق کشاورزی  با اشاره به اینکه برای تبصره ۱۸ قانون بودجه ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان بوشهر  ابلاغ خواهد شد، تصریح کرد: در حوزه‌های مختلف اشتغال مشاغل خرد و خانگی تاکنون اعتبارات بسیار خوبی به استان بوشهر به میزان بیش از یک هزار میلیارد تومان ابلاغ شده است که عمده متقاضیان به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و درحال دریافت تسهیلات هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: براساس نگاه ویژه و دستور استاندار بوشهر و مباحثی که در کارگروه‌های مختلف استان بوشهر دنبال شد، بحث احیای تعاونی مرزنشینان  پس از ۱۲ سال رکود اتفاق افتاده است. در این راستا بیشتر تعاونی های مرزنشین به روز رسانی صورت گرفته است و یا در مرحله فراخون مجمع عمومی هستند.

کشاورزی یادآور شد: مسایل و مشکلات مالیاتی این تعاونی‌ها در کارگروه‌های مربوطه دنبال شده است و  با برنامه‌ریزی بسیار خوبی که توسط اتحادیه تعاونی‌های مرزنشینان  استان بوشهر در حال انجام است، در تلاشیم  احیای این تعاونی‌ها را بیش از پیش رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه اینک بیشتر تعاونی‌های مرزنشینان دارای کالا  و برای اعضای تحت پوشش درحال توزیع هستند، ابراز داشت: باتوجه به  قوانین و مقرراتی که ایجاد شده بود، یکسری موانعی سر راه تعاونی های مرزی بویژه در حوزه مراکز شهرستان ها و شعاع بیشتر از ۳۰ کیلومتر بوجود آمد که این موضوع  با پیگیری های بسیار خوب مجموعه استان بویژه استاندار بوشهر دنبال شده تا این مشکل حل و تعاونی های مرزنشین این مناطق نیز فعال سازی شود.

  • ۰۱/۰۷/۲۴
  • مرضیه دراهکی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی